Založ si blog

Dva roky základnej vojenskej služby ma veľa naučili…

Vojenskú službu by som rozdelil na dve časti. Prvý rok bol plný šikanovania od starších vojakov a veľakrát som „mal na mále“ ovládnuť sa. Zato druhý rok som zažil toho toľko, že do konca života mám na čo spomínať.

Začiatok bol dosť ťažký. Ranné rozcvičky sa konali na veľkej asfaltovej ploche, prezývanej buzerák. Boli plné kačákov, žabákov a klikov. Väčšina z nás to nezvládala a padali sme na hubu. Spomínam si na takú svalovicu,  že dole schodmi sme chodili zadkom. Nasledovala poradová príprava, strelecký výcvik a večer rajóny. Do prísahy nás bolo na izbe tridsať a mali sme tam len jedného veliteľa družstva. Zdalo sa mi to strašne náročné a pritom to nebolo nič, čo ma čakalo na rote.

Následne sme sa prerozdelili do rôznych kurzov. Ja som bol zaradený ako vodič, tak som nastúpil do KVK (Krátkodobý vodičský kurz). Teória sa striedala s praktickými jazdami, čo sa celkom dalo, i keď večer nás neminuli rajóny. Na izbe sme boli už len dvadsiati a k veliteľovi družstva pribudli šiesti inštruktori. Používali sme mohutné benzínové ruské autá značky ZIL 131. Jedinou nevýhodou bola ich spotreba, pohybujúca sa pomaly na hranici, čo kilometer, to liter benzínu. Jazdili sme zoradení v kolóne a robili rovnaké okruhy po okolí.

 Prvý zážitok s poriadnou dilemou som zažil na jednej z jázd. Uzatváral som kolónu a inštruktor mi prikázal spomaliť. Posledné auto totiž malo pre druhoročákov mimoriadne dôležitú úlohu – nakúpiť dve debničky piva a nejaký alkohol. Kolóna sa mi pomaly stratila z dohľadu, preto som zaparkoval pred potravinami a s inštruktorom sme nabehli zadovážiť všetko potrebné. Zdržali sme sa o niečo dlhšie než inokedy, tak sa inštruktor rozhodol, že kolónu dobehne sám. Posadil sa za volant a vyrazil. Cez dediny dosť riskoval, čo sa mu vypomstilo. V zákrute nezvládol riadenie a prišiel siný náraz do domu vedľa cesty. Našťastie sa nikomu nič nestalo, iba sme si s domácimi vymenili pohľady, nakoľko sme sa ocitli v ich obývačke. Inštruktor nelenil, zaradil spiatočku a dal sa na útek. Kúsok za dedinou zastal a pod hrozbou strašnej šikany mi prikázal posadiť sa za volant a búračku zobrať na seba. Strach mi nedovolil neposlúchnuť. Kolónu sme dobehli až na konci okruhu, kde sa zakaždým chvíľu stálo. Mohutné ruské auto náraz prežilo skoro bez následkov. Malo ohnutý nárazník, rozbité svetlo a všade boli pozostatky muriva. Zato v kabíne to smrdelo ako v dedinskej krčme po riadnej bitke. Väčšina piva a alkoholu sa pri náraze rozbila. Vtom dorazil žigulík a z neho vyskočil rozohnený majiteľ rozbitého domu. Meral skoro dva metre, ruky mal jak lopaty, proste chlap. Zdrapil inštruktora za krk a ubral mu kyslík. Keby som mu s ostatnými nepribehol na pomoc, možno by ho zadusil. Nakoniec som dilemu, či to mám zobrať na seba, riešiť nemusel. Majiteľ domu jednoznačne šoféra usvedčil. Odvtedy vždy uzatváral kolónu UAZ 469, v ktorom sedel veliteľ kurzu, a druhoročáci sušili hubu…

Po úspešnom absolvovaní vodičského kurzu nás rozhádzali po rotách, kde všetka sranda skončila a začala ozajstná šikana. Strašne som bol nahnevaný na mamu, pretože mi odmala vravievala –  Veľa jedz, aby bol z teba vojak! A ja somár som žral…

Na záver vtip:

Mladý chlapec viedol somára popri kasárňach, kde stáli vojaci z povolania. Jeden z nich mu hovorí:

„Hej, sopliak! Prečo držíš svojho bračeka tak pevne?“

„Aby mi neutiekol zapísať sa do armády.“

Samuel Kráľ bol po „krste“ dlhšiu dobu terčom posmeškov… Príhody však zažíval ďalej.

06.05.2024

Veselé príbehy z VB – 6.kapitola Zo spomienok na svoj krst, z ktorého puch cítil pekných pár dní, ho prebral telefón. „Večera je hotová… príď sa najesť!“ oznámil operačný. Jozef Kuchárek bol podľa Sama najlepší operačný dôstojník, pretože rád varil a cez službu sa postaral [...]

Samuel Kráľ si zaspomínal na jednu z prvých 24-hodinových služieb. Bola jeho krstom, preto mu navždy ostala v pamäti s udalosťami, ktoré nasledovali.

29.04.2024

Veselé príbehy z VB – 4. kapitola Samo prišiel do práce vyspatý, pozdravil kolegov a zapojil sa do debaty. Na tému demonštrácií a zhromaždení si vôbec nespomenuli. Na porade im ju náčelník pripomenul… Dostal to od súdruha Hlúbika príkazom. Zopakoval jeho slová, ktoré príslušníkom vošli jedným uchom dnu [...]

Politické školenia príslušníkov za bývalého režimu boli nudné a nezáživné, no posledné bolo iné, veselšie… Možno preto, že bolo posledné.

23.04.2024

Veselé príbehy z VB – 3. kapitola Po spomienke sa Samovi nálada zlepšila. Zaparkoval pred oddelením, vybehol po schodoch a vošiel do kancelárie. Igor práve zalieval kávu a zahlásil: „Dnes som urobil kávu politickú.“ Politická káva bola podstatne silnejšia, aby ich dokázala udržať [...]

Evakuácia školy Senica

Vrátia sa deti vo štvrtok do škôl? Odpovedá štátna tajomníčka Kurilovská i rezort školstva

08.05.2024 12:29

Podľa predbežných zistení polície išlo o kybernetický útok, respektíve indikátor hybridnej hrozby.

SR Fico Deň víťazstva fašizmus BAX

Láska je ako mier, musíme o ňu bojovať, vyhlásil na Slavíne Fico. Následne vypustil biele holubice

08.05.2024 12:22

Fico zdôraznil, že je sklamaný z Európskej únie, pretože Únia vznikla ako mierový projekt, ktorý však nemá žiadne mierové riešenie vojny na Ukrajine.

SR Čaputová Deň víťazstva fašizmus BAX

Čaputová: Pamätajme na odkaz vojny, že nenávistné ideológie môžu zabíjať

08.05.2024 11:46

Prezidentka si v stredu pripomenula obete druhej svetovej vojny pri Hrobe neznámeho vojaka na Rázusovom nábreží v Bratislave.

Migranti, utečenci

Štáty EÚ odklepli nový migračný balíček, Slovensko povedalo nie

08.05.2024 11:12, aktualizované: 12:05

Schválený postoj štátov bloku je definitívny, nové migračné a azylové pravidlá už len formálne schvália únioví ministri.

tibi1966

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 13179x
Priemerná čítanosť článkov: 1014x

Autor blogu

Kategórie