Založ si blog

Stredná priemyselná škola, šikana od profesorov a skúška dospelosti.

Odhliadnuc od ponižovania a šikanovania niektorými profesormi som prežil na strednej škole celkom krásne obdobie. Voľného času bolo menej, nakoľko nás zavalili množstvom učiva a hlavne technickým kreslením. Spolužiačky a spolužiaci boli super. Nikdy sme nemali medzi sebou žiadne roztržky, čo sa o základnej škole povedať nedalo.

Na oplátku nám robili problémy niektorí profesori. Jeden nás prirovnával k dychovým hudobným nástrojom, vraj sme tiež dutí. Iný nás zasa za malé zaváhanie pri odpovedi doslova šikanoval nechaním po škole. Nie však v bežný deň, ale v piatok o pätnástej. Najviac vynikal profesor technického maturitného predmetu.  Tvrdil, že na jednotku nevie nik, na dvojku vie pánboh, na trojku on a študenti na štvorku, päťku. Poväčšine  sa toho aj držal a málokedy som dostal lepšiu známku ako štvorku. Raz nám dal na domácu úlohu vypracovať technologický postup výroby určitej súčiastky. Dlho som sa s tým mordoval, čím som zaujal otcovu pozornosť. Bol technológ a celý život sa venoval technologickým postupom, dokonca podal pár patentov. Poradil mi a ja som vypracoval profesionálny technologický postup výroby. Na druhý deň som prácu odovzdal profesorovi a namiesto pochvaly mi ju dal prerobiť. Pritom ju vôbec nečítal. Mne sa to podarilo nejako rozdýchať, no otec bol poriadne vytočený a rozhodnutý ísť mu dohovoriť. Našťastie ho to do rána prešlo. Prácu som akurát prepísal a  profesorovi odovzdal úplne rovnakú. Takisto ju nečítal a rovno mi povedal, vraj je to o čosi lepšie. Obmäkčiť ho vedeli jedine dary. Tí, čo mu ich nosili, mali za odmenu lepšie známky.

                Zaujímavosťou bol náš nadčasový odbor. Prístrojová a automatizačná technika. Učili sme sa programovací jazyk BASIC, ibaže bez počítača. Ten bol na škole až jeden, aj to v zatvorenej miestnosti. Na začiatku sme si ho boli pozrieť. Zaberal celú miestnosť a vydával dosť veľký hluk. Nakoniec sme boli radi, že sa učíme programovať v triede a bez počítača.

Na záľuby veľa času neostávalo, no s kamarátom sme si vždy nejaký našli. Hrávali sme pri ohníku na gitarách a snívali o sláve. Časom sme si chceli založiť skupinu a hrávať vlastné pesničky. Keďže elektrické hudobné nástroje stáli nemalé peniaze, všetko ostalo iba snom. Hra na gitare a vlastné pesničky mi na strednej škole predsa len trochu slávy priniesli. Na kultúrnej súťaži som jednu vlastnú zahral a zožal nemalý úspech. Milostné vzťahy tu rozmazávať nebudem, pretože už nemali ďaleko od skutočného sexu.

Po úspešnom absolvovaní skúšky dospelosti a náležitej oslave som dostal povolávací rozkaz.  Na dva roky sa stali mojím domovom kasárne, kde som pozažíval neuveriteľne veľa príhod a užil si aj akú-takú slávu.

     Na záver maturitný vtip:

     Študent zistil,  že cez akademický týždeň všetko nedobehne, preto sa naučil len otázku číslo trinásť. Postavil sa pred komisiu, vytiahol si papierik s číslom päť a rýchlo ho hodil nazad so slovami: „Som poverčivý, trinástku nechcem.“

     Predseda komisie sa zamračil a prehrabával v papierikoch, kým nenašiel trinástku. Podal ju študentovi a prikázal: „Keď ste si vytiahli trinástku, musíte ju zodpovedať!“

Samuel Kráľ bol po „krste“ dlhšiu dobu terčom posmeškov… Príhody však zažíval ďalej.

06.05.2024

Veselé príbehy z VB – 6.kapitola Zo spomienok na svoj krst, z ktorého puch cítil pekných pár dní, ho prebral telefón. „Večera je hotová… príď sa najesť!“ oznámil operačný. Jozef Kuchárek bol podľa Sama najlepší operačný dôstojník, pretože rád varil a cez službu sa postaral [...]

Samuel Kráľ si zaspomínal na jednu z prvých 24-hodinových služieb. Bola jeho krstom, preto mu navždy ostala v pamäti s udalosťami, ktoré nasledovali.

29.04.2024

Veselé príbehy z VB – 4. kapitola Samo prišiel do práce vyspatý, pozdravil kolegov a zapojil sa do debaty. Na tému demonštrácií a zhromaždení si vôbec nespomenuli. Na porade im ju náčelník pripomenul… Dostal to od súdruha Hlúbika príkazom. Zopakoval jeho slová, ktoré príslušníkom vošli jedným uchom dnu [...]

Politické školenia príslušníkov za bývalého režimu boli nudné a nezáživné, no posledné bolo iné, veselšie… Možno preto, že bolo posledné.

23.04.2024

Veselé príbehy z VB – 3. kapitola Po spomienke sa Samovi nálada zlepšila. Zaparkoval pred oddelením, vybehol po schodoch a vošiel do kancelárie. Igor práve zalieval kávu a zahlásil: „Dnes som urobil kávu politickú.“ Politická káva bola podstatne silnejšia, aby ich dokázala udržať [...]

Volodymyr Zelenskyj

Oligarcha, ktorý podporoval Zelenského, je podozrivý z prípravy vraždy

08.05.2024 22:04

Vlani Kolomojskému urobili domovú prehliadku a vzali do vyšetrovacej väzby pre ekonomickú trestnú činnosť.

Boeing 747

A opäť Boeing. Stroju sa pri pristávaní nevysunul predok podvozku

08.05.2024 21:18

Nikomu sa nič nestalo, nehodu ale vyšetruje turecké ministerstvo dopravy.

plenkovič

Chorvátsku bude vládnuť aj krajná pravica. Plenkovič sa dohodol s Penavom

08.05.2024 20:40

Hnutie za vlasť povedie ministerstvo poľnohospodárstva a aj nové ministerstvo demografie.

petr pavel

Rusko rozpútalo rovnako ničivú vojnu, akou bola druhá svetová, uviedol Pavel a citoval Havla

08.05.2024 19:43

Vojnu na Ukrajine označil český prezident za ťažkú skúšku nielen pre Európu.

tibi1966

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 13189x
Priemerná čítanosť článkov: 1015x

Autor blogu

Kategórie