Založ si blog

Druhý stupeň základnej školy a platonická láska.

Detské bitky skončili a nahradili ich ozajstné. Nejaký dôvod sa vždy našiel. Najčastejšie sme sa bili o priazeň spolužiačok. Keďže som pritom narazil na staršieho soka, musel som sa zdokonaliť. V knižnici na mňa čakali dve náučné knihy – Základy džuda a Sebaobrana. S kamarátom sme ich najskôr podrobne naštudovali a následne pristúpili k praktickému nácviku. Zo začiatku to bolo ťažké a neraz sme utrpeli malé zranenie. Postupom času sme sa zdokonalili a navzájom hádzali o zem ako nič. Konfrontácia so sokom nedala na seba dlho čakať. Po pár sekundách skončil na zemi a pri odvete tiež. Prišla sláva, ktorá však netrvala dlho. Spojili sa proti mne viacerí a skončil som na zemi ja. Dôležité bolo, že som si aký-taký rešpekt vybudoval a stúplo mi sebavedomie.                

Vážnejšiu roztržku som mal na zemiakovej brigáde. Rozdelili nám úseky a išlo sa makať. Môj úsek susedil so spolužiakom z vyššieho ročníka. Zbadal som, ako posunul hranicu, čím si svoj úsek skrátil a môj predĺžil. Toto teda nie, pomyslel som si a hranicu vrátil na pôvodné miesto. Najskôr ma prepichol pohľadom, potom hranicu opäť posunul a ostal ju strážiť. Vyriešil som to po svojom. Na pôvodnej hranici som rozkopal pár riadkov zemiakov, aby bolo jasné, kde je hranica. Tým som ho však vyprovokoval k útoku. Použil som nacvičené chvaty a súper zletel na zem tak razantne, až mu vyrazilo dych. Ležiac na chrbte, nevysvetliteľne hýbal rukami, pričom robil grimasy ako pokazený mím. Trvalo pár sekúnd, kým sa nadýchol a začal sa vyhrážať, ale na momentálnu odvetu si netrúfol. Stalo sa to v období, keď po škole chodila partia starších chalanov a dávali mladším pupkáča. Samozrejme, dotyčný patril k nim. Veľa mojich rovesníkov pocítilo ťažkú päťkorunovú mincu na svojom bruchu. Najskôr ho zvalili na zem, kde ho štyria podržali, piaty mu vyhrnul košeľu, naslinil päťkorunovú mincu a z celej sily hodil na brucho. Vzniknutý červený fľak ich vedel náramne pobaviť. Bolo mi jasné, že to skúsia urobiť aj mne. A skúsili, no neúspešne. Od strachu som zrejme chytil amok a všetkých naokolo udieral nielen päsťami, ale tiež nohami. Pupkáča mi nakoniec nedali, naviac okrem hanby utŕžili niekoľko modrín.

Po týchto skúsenostiach som sa prihlásil na karate, čo vzbudilo taký rešpekt, že sa ma viac nedotkli a konečne som sa mohol venovať láske. Spolužiaci prejavovali spolužiačkam náklonnosti rôzne. Niektorí ich chytali za rastúce prsia a niektorí im dvíhali sukne. Ja som sa k tomu neznížil. Do jednej spolužiačky som bol platonicky zaľúbený a veľakrát som tajne sníval, ako ju raz pozvem do kina, ibaže hanblivosť bola silnejšia. Skončila základná škola a skončila aj platonická láska.

     Na strednej škole to bolo o čosi iné, ale to je už ďalší príbeh.

     Na záver ešte vtip:

     Ktosi klope ma nebeskú bránu.

     „Čo jéé…?“ zakričal svätý Peter.

     „Nie, čo je, ale kto je!!“ zaznie hlas spoza brány.

     „Preboha, zasa učiteľka?!“

Samuel Kráľ bol po „krste“ dlhšiu dobu terčom posmeškov… Príhody však zažíval ďalej.

06.05.2024

Veselé príbehy z VB – 6.kapitola Zo spomienok na svoj krst, z ktorého puch cítil pekných pár dní, ho prebral telefón. „Večera je hotová… príď sa najesť!“ oznámil operačný. Jozef Kuchárek bol podľa Sama najlepší operačný dôstojník, pretože rád varil a cez službu sa postaral [...]

Samuel Kráľ si zaspomínal na jednu z prvých 24-hodinových služieb. Bola jeho krstom, preto mu navždy ostala v pamäti s udalosťami, ktoré nasledovali.

29.04.2024

Veselé príbehy z VB – 4. kapitola Samo prišiel do práce vyspatý, pozdravil kolegov a zapojil sa do debaty. Na tému demonštrácií a zhromaždení si vôbec nespomenuli. Na porade im ju náčelník pripomenul… Dostal to od súdruha Hlúbika príkazom. Zopakoval jeho slová, ktoré príslušníkom vošli jedným uchom dnu [...]

Politické školenia príslušníkov za bývalého režimu boli nudné a nezáživné, no posledné bolo iné, veselšie… Možno preto, že bolo posledné.

23.04.2024

Veselé príbehy z VB – 3. kapitola Po spomienke sa Samovi nálada zlepšila. Zaparkoval pred oddelením, vybehol po schodoch a vošiel do kancelárie. Igor práve zalieval kávu a zahlásil: „Dnes som urobil kávu politickú.“ Politická káva bola podstatne silnejšia, aby ich dokázala udržať [...]

Migranti, utečenci

Štáty EÚ odklepli nový migračný balíček, proti bolo len Maďarsko a Poľsko

08.05.2024 11:12

Schválený postoj štátov bloku je definitívny, nové migračné a azylové pravidlá už len formálne schvália únioví ministri.

Franziska Giffeyová

Ďalší nemecký politik sa stal terčom útoku. Agresor si vyhliadol bývalú starostku Berlína

08.05.2024 11:02

V miestnej knižnici ju zozadu udrel ju do hlavy a krku taškou naplnenou tvrdým obsahom.

dolinková

Ministerka Dolinková bude odvolávaniu čeliť vo štvrtok večer

08.05.2024 10:29

Ministerke opozícia vyčíta nečinnosť pri riešení akútnych problémov, ohrozenie prostriedkov z plánu obnovy či zvýhodňovanie finančných skupín.

gaza

Izrael otvoril priechod do Gazy Kerem Šalom. Po takmer 20 rokoch ovláda všetky vstupy

08.05.2024 10:23

Kerem Šalom bol uzavretý od nedele po útoku hnutia Hamas, ktoré pri ňom zabilo štyroch izraelských vojakov.

tibi1966

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 13177x
Priemerná čítanosť článkov: 1014x

Autor blogu

Kategórie