Založ si blog

Druhý stupeň základnej školy a platonická láska.

Detské bitky skončili a nahradili ich ozajstné. Nejaký dôvod sa vždy našiel. Najčastejšie sme sa bili o priazeň spolužiačok. Keďže som pritom narazil na staršieho soka, musel som sa zdokonaliť. V knižnici na mňa čakali dve náučné knihy – Základy džuda a Sebaobrana. S kamarátom sme ich najskôr podrobne naštudovali a následne pristúpili k praktickému nácviku. Zo začiatku to bolo ťažké a neraz sme utrpeli malé zranenie. Postupom času sme sa zdokonalili a navzájom hádzali o zem ako nič. Konfrontácia so sokom nedala na seba dlho čakať. Po pár sekundách skončil na zemi a pri odvete tiež. Prišla sláva, ktorá však netrvala dlho. Spojili sa proti mne viacerí a skončil som na zemi ja. Dôležité bolo, že som si aký-taký rešpekt vybudoval a stúplo mi sebavedomie.                

Vážnejšiu roztržku som mal na zemiakovej brigáde. Rozdelili nám úseky a išlo sa makať. Môj úsek susedil so spolužiakom z vyššieho ročníka. Zbadal som, ako posunul hranicu, čím si svoj úsek skrátil a môj predĺžil. Toto teda nie, pomyslel som si a hranicu vrátil na pôvodné miesto. Najskôr ma prepichol pohľadom, potom hranicu opäť posunul a ostal ju strážiť. Vyriešil som to po svojom. Na pôvodnej hranici som rozkopal pár riadkov zemiakov, aby bolo jasné, kde je hranica. Tým som ho však vyprovokoval k útoku. Použil som nacvičené chvaty a súper zletel na zem tak razantne, až mu vyrazilo dych. Ležiac na chrbte, nevysvetliteľne hýbal rukami, pričom robil grimasy ako pokazený mím. Trvalo pár sekúnd, kým sa nadýchol a začal sa vyhrážať, ale na momentálnu odvetu si netrúfol. Stalo sa to v období, keď po škole chodila partia starších chalanov a dávali mladším pupkáča. Samozrejme, dotyčný patril k nim. Veľa mojich rovesníkov pocítilo ťažkú päťkorunovú mincu na svojom bruchu. Najskôr ho zvalili na zem, kde ho štyria podržali, piaty mu vyhrnul košeľu, naslinil päťkorunovú mincu a z celej sily hodil na brucho. Vzniknutý červený fľak ich vedel náramne pobaviť. Bolo mi jasné, že to skúsia urobiť aj mne. A skúsili, no neúspešne. Od strachu som zrejme chytil amok a všetkých naokolo udieral nielen päsťami, ale tiež nohami. Pupkáča mi nakoniec nedali, naviac okrem hanby utŕžili niekoľko modrín.

Po týchto skúsenostiach som sa prihlásil na karate, čo vzbudilo taký rešpekt, že sa ma viac nedotkli a konečne som sa mohol venovať láske. Spolužiaci prejavovali spolužiačkam náklonnosti rôzne. Niektorí ich chytali za rastúce prsia a niektorí im dvíhali sukne. Ja som sa k tomu neznížil. Do jednej spolužiačky som bol platonicky zaľúbený a veľakrát som tajne sníval, ako ju raz pozvem do kina, ibaže hanblivosť bola silnejšia. Skončila základná škola a skončila aj platonická láska.

     Na strednej škole to bolo o čosi iné, ale to je už ďalší príbeh.

     Na záver ešte vtip:

     Ktosi klope ma nebeskú bránu.

     „Čo jéé…?“ zakričal svätý Peter.

     „Nie, čo je, ale kto je!!“ zaznie hlas spoza brány.

     „Preboha, zasa učiteľka?!“

Pomsta za dopis prišla po dlhšej dobe, ibaže veľkú radosť som z nej nemal.

17.06.2024

Trpký žart s dopisom od starších kolegov mi ostal v podvedomí a pripravoval som pomstu. Dlhšiu dobu mi nič trefné nenapadlo a pomaly by som bol na odplatu zabudol, ale starší kolega si po čase opäť zo mňa vystrelil. Nebolo to však v práci. Jedného dňa som sa vybral so svojou priateľkou do baru. Výborne sme sa zabávali až do chvíle, kým sa neobjavil [...]

Starší zamestnanci si z nováčika za bývalého režimu veľakrát vystrelili, dnes už nie je na to priestor.

03.06.2024

Nástup do nového zamestnania býval poväčšine ťažký. Za bývalého režimu bol veľakrát okorenený humorom. Starší zamestnanci si neodpustili z nováčika vystreliť. V strojárenských závodoch ich posielali za majstrom pre „fajrontový kľúč“, na montáži motorov im dali do ruky vedro a prikázali nech idú do skladu pre „kompresiu“ a podobne. Pokiaľ [...]

Ako som (z frajeriny) kradol svoje auto.

20.05.2024

Po nežnej revolúcii prišli divoké deväťdesiate roky. Policajti stratili prirodzenú autoritu a ľudia ich prestali rešpektovať… Kľudne im nadávali, opľuli ich, či neraz aj fyzicky napadli. Navyše, nad čestného človeka sa zaradil „mafián“. Niektorí ľudia ich obdivovali, dokonca sa nimi túžili stať. Väčšina sa ich však bála a pri stretnutí sa dostala [...]

počasie, teplo, horúčavy, leto, kúpanie

Slovensko opäť potrápia horúčavy, teplota môže počas víkendu vystúpiť až na 36 stupňov

27.07.2024 11:27

Meteorológovia vydali pre viaceré okresy výstrahy druhého stupňa.

Austria Tokyo Olympics Belarus Runner

Stovky Slovákov možno teraz zo Schwechatu neodletia na dovolenku. Čo im hrozí na rakúskom letisku?

27.07.2024 11:00

Rakúska polícia nasadí takmer 700 svojich príslušníkov, ktorí majú úlohu zabrániť narušeniu plynulého fungovania veľkého letiska.

Peter Gregor, ta3

Podplukovník Gregor: Kto lietal na migoch, si do F-16 nesadne. Výcvik sme postavili na nových a mladých ľuďoch

27.07.2024 10:00

Na F-16 sa lieta úžasne. Vieme s nimi robiť veci, ktoré sme doteraz nemohli so žiadnym iným strojom, povedal pre ta3 veliteľ letky F-16 Peter Gregor.

Biden

Biden plánuje justičné zmeny a obmedzenie prezidentskej imunity

27.07.2024 09:35

Americký prezident predstaví verejnosti svoje reformné plány týkajúce sa Najvyššieho súdu.

tibi1966

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 18745x
Priemerná čítanosť článkov: 1172x

Autor blogu

Kategórie