Založ si blog

Ako sme si dokazovali, kto je silnejší…

Bitkou, ale nie na päste!! Zvíťazil ten, komu sa podarilo dostať súpera na lopatky.  Nebola potrebná veľká sila, skôr šikovnosť. Víťaz si užíval slávu, pokiaľ ho niekto iný neporazil. Nebola v tom žiadna nevraživosť, skôr išlo o detskú hru.

V staršom veku to také nevinné nebolo. Vytvárali sme skupiny-bandy, bojujúce proti sebe. A tam už nešlo o fazuľky. Bojiskom sa neraz stal potok tečúci cez obec. Jedna banda okupovala jeden breh a druhá zasa druhý. Bola to len otázka času, kedy dôjde k boju. Žiadne zbrane sme, našťastie, nemali, tak ich nahradili kamene. Najskôr menšie, no po chvíli aj väčšie. Pri jednej takej bitke ma trafili do hlavy a rodičia museli ísť so mnou do nemocnice, kde ma chirurgicky ošetrili. Dva stehy na hlave mi priniesli niekoľkodňovú slávu. Keď mi ich vybrali, pokračoval som v bojoch ďalej.

Časom sme si začali stavať bunkre na maskovaných miestach. Nepriatelia ich napriek tomu vždy objavili a zničili. Nemohol som to tak nechať. Toľko vynaloženého úsilia a všetko vyšlo navnivoč. Doma som našiel odrezky dosiek, hrdzavé klince a kladivo. Do každej dosky som nabil pár klincov a odniesol k bunkru. Rozmiestnil ich dokola, zamaskoval trávou a čakal či pasca zaberie. Zabrala. Dvaja nepriatelia neprišli do školy, pretože mali prepichnuté nohy. Vďaka hrdzavým klincom sa im to dosť dlho hojilo. Ja som si opäť užíval pár dní slávy, no len pred zasvätenými. Chváliť  sa  pred ostatnými sa veľmi nedalo, inak by hrozil problém. Zranení chalani sa obávali následkov a pravdu nepovedali. Rodičom tvrdili, že sa im to stalo na smetisku.  

Pasca sa osvedčila a po nejakom čase ju použil kamarát. Za dedinou mali kus poľa, kde sa nadreli, aby si vypestovali trochu zeleniny. Keď prišiel zber, neboli sami, čo sa z úrody tešili. Jedného dňa ho to dožralo a nastavil osvedčené pasce. Zlodej, respektíve zlodejka sa chytila. Horšie, že sa sťažovala na MNV a prebehlo vyšetrovanie. Vraj nekradla, iba si cez ich záhradu chcela skrátiť cestu. Kamarát sa nepriznal a následky znášali rodičia. Žiadne veľké tresty však neprišli, nakoľko „zranená“ bola známa firma. Už predtým kradla aj iným a tí ju pri tom dokonca chytili.

Keďže sa bavíme o zraneniach, nedá mi nespomenúť jeden traumatizujúci zážitok z detstva. Starší pán pílil celý deň drevo na cirkulári a ja s kamarátmi sme ho pozorovali. Po obede sa zrejme prejavila únava a odrezal si prsty. Vydržali sme sa na neho pozerať, keďže spočiatku nekrvácal.  Zanedlho však zbledol a objavila sa krv.  Vtom dobehla vystrašená manželka. No namiesto pomoci musela odháňať  kačky. Tie sa totiž pustili do odrezaných prstov, ležiacich na zemi. Dlhú dobu som mal v pamäti omdlievajúceho muža a manželku, ktorá namiesto pomoci odháňala kačky. Navyše, pri predstave ma vždy ovládla úzkosť. Doteraz sa cirkuláru vyhýbam…

     V ďalšom príspevku opíšem, ako som nedosiahol „slávu“ ani na druhom stupni základnej školy.

     Na záver vtip:

     Čo má spoločné cirkulár s toaletným papierom?  Stačí chvíľková nepozornosť a prsty sú v riti…

Pomsta za dopis prišla po dlhšej dobe, ibaže veľkú radosť som z nej nemal.

17.06.2024

Trpký žart s dopisom od starších kolegov mi ostal v podvedomí a pripravoval som pomstu. Dlhšiu dobu mi nič trefné nenapadlo a pomaly by som bol na odplatu zabudol, ale starší kolega si po čase opäť zo mňa vystrelil. Nebolo to však v práci. Jedného dňa som sa vybral so svojou priateľkou do baru. Výborne sme sa zabávali až do chvíle, kým sa neobjavil [...]

Starší zamestnanci si z nováčika za bývalého režimu veľakrát vystrelili, dnes už nie je na to priestor.

03.06.2024

Nástup do nového zamestnania býval poväčšine ťažký. Za bývalého režimu bol veľakrát okorenený humorom. Starší zamestnanci si neodpustili z nováčika vystreliť. V strojárenských závodoch ich posielali za majstrom pre „fajrontový kľúč“, na montáži motorov im dali do ruky vedro a prikázali nech idú do skladu pre „kompresiu“ a podobne. Pokiaľ [...]

Ako som (z frajeriny) kradol svoje auto.

20.05.2024

Po nežnej revolúcii prišli divoké deväťdesiate roky. Policajti stratili prirodzenú autoritu a ľudia ich prestali rešpektovať… Kľudne im nadávali, opľuli ich, či neraz aj fyzicky napadli. Navyše, nad čestného človeka sa zaradil „mafián“. Niektorí ľudia ich obdivovali, dokonca sa nimi túžili stať. Väčšina sa ich však bála a pri stretnutí sa dostala [...]

Austria Tokyo Olympics Belarus Runner

Stovky Slovákov možno teraz zo Schwechatu neodletia na dovolenku. Čo im hrozí na rakúskom letisku?

27.07.2024 11:00

Rakúska polícia nasadí takmer 700 svojich príslušníkov, ktorí majú úlohu zabrániť narušeniu plynulého fungovania veľkého letiska.

Peter Gregor, ta3

Podplukovník Gregor: Kto lietal na migoch, si do F-16 nesadne. Výcvik sme postavili na nových a mladých ľuďoch

27.07.2024 10:00

Na F-16 sa lieta úžasne. Vieme s nimi robiť veci, ktoré sme doteraz nemohli so žiadnym iným strojom, povedal pre ta3 veliteľ letky F-16 Peter Gregor.

Biden

Biden plánuje justičné zmeny a obmedzenie prezidentskej imunity

27.07.2024 09:35

Americký prezident predstaví verejnosti svoje reformné plány týkajúce sa Najvyššieho súdu.

Trump atentát

FBI potvrdila, že Trumpa zasiahla do ucha guľka atentátnika alebo jej fragment

27.07.2024 08:58

Federálny úrad pre vyšetrovanie ukončil dohady a konšpiračné teórie ohľadne príčiny Trumpovho zranenia.

tibi1966

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 18743x
Priemerná čítanosť článkov: 1171x

Autor blogu

Kategórie