Založ si blog

Od mala som chcel byť slávny, a stále nie som. ..

Odmlada som chcel byť slávny, a predsa nie som…

Už ako dieťa som mal neskutočnú fantáziu. Veľa vecí, ktoré som narozprával, neboli pravdivé. Svoje okolie som tým zaujal a to išlo. V očiach detí som bol zrazu slávny.

Šťastné a bezstarostné detstvo však nebolo vždy ružové. Jedináčik a učiteľkin syn – hovorí to samo za seba. Starší chalani si zo mňa uťahovali a veľakrát som mal slzy na krajíčku. Navyše,  bývať v dome priamo pod cintorínom mi na sebavedomí veľmi nepridalo. Niektorí neprajníci to vedeli využiť… Vraj ma v noci prídu strašiť duchovia mŕtvych. Musím priznať,  že to zabralo. Darmo mi rodičia vysvetľovali… Mŕtvych sa neboj, tí ti neublížia. Nepomohlo. Po zotmení som nevyšiel ani na dvor, a ak som sa vracal domov za tmy, stačilo, aby niečo zapraskalo, a utekal som dnu ako zmyslov zbavený. Bývať pod cintorínom malo aj ďalšie úskalia. Každý pohreb v dedine vo mne vyvolával depresiu. Pohrebný koč ťahajúci koňmi, za ktorým kráčal pohrebný sprievod, išiel zakaždým popod naše okná. Trvalo dosť dlho, pokým som to začal brať za samozrejmosť. Nakoniec strach predsa len pominul a zvykol som si. Jeden kamarát mi hovorieval… Človek si zvykne na všetko, keď ťa 99-krát obesia, po stý raz ti to už ani nepríde. A mal pravdu!! Nielenže som sa prestal mŕtvych báť, dokonca som dokázal ísť po tme na cintorín a strašiť druhých.  

Raz podvečer pred Vianocami vykračovali popred dom dve staršie ženy z dediny. Jedna z nich mala paličku a trochu pokrivkávala. Pozdravil som sa a zo slušnosti spýtal, kam sa na večer vybrali. Ideme na cintorín zapáliť pozostalým sviečky. Viac mi nebolo treba. Vytiahol som zo skrine bielu plachtu a skratkou cez záhradu ich predbehol. Na cintoríne som sa ukryl, prehodil ju cez seba a čakal ako dravec na korisť. Ženy po pár minútach zdolali kopec a zamierili k hrobom. Ibaže k nim nedošli. Zbadali „ducha“ a doslova vzali nohy na plecia. Vôbec nevyzerali na svoj vek. Bežali ako mladice, aj krívať prestali a ani palica už nebola potrebná. Po čase sa jedna priznala, že si od strachu cvrkla. Podarilo sa mi to utajiť až do ich smrti, no ani potom som nebol na seba hrdý.

Ako to bolo ďalej so mnou v období dokazovania si, kto je silnejší…? To až v ďalšom príspevku.

Na záver vtip:

Štyria duchovia hrajú na cintoríne karty. Zrazu sa jeden rozčúli:

„Tí špiritisti mi strašne lezú na nervy… vyvolávajú ma vždy, keď mám na ruke samé tromfy!!“

Samuel Kráľ si zaspomínal na jednu z prvých 24-hodinových služieb. Bola jeho krstom, preto mu navždy ostala v pamäti s udalosťami, ktoré nasledovali.

29.04.2024

Veselé príbehy z VB – 4. kapitola Samo prišiel do práce vyspatý, pozdravil kolegov a zapojil sa do debaty. Na tému demonštrácií a zhromaždení si vôbec nespomenuli. Na porade im ju náčelník pripomenul… Dostal to od súdruha Hlúbika príkazom. Zopakoval jeho slová, ktoré príslušníkom vošli jedným uchom dnu [...]

Politické školenia príslušníkov za bývalého režimu boli nudné a nezáživné, no posledné bolo iné, veselšie… Možno preto, že bolo posledné.

23.04.2024

Veselé príbehy z VB – 3. kapitola Po spomienke sa Samovi nálada zlepšila. Zaparkoval pred oddelením, vybehol po schodoch a vošiel do kancelárie. Igor práve zalieval kávu a zahlásil: „Dnes som urobil kávu politickú.“ Politická káva bola podstatne silnejšia, aby ich dokázala udržať [...]

Ako chirurg potreboval chirurga. Je bezpečnosť pri práci lekárov dostatočná!?

16.04.2024

Veselé príbehy z VB – 2. kapitola „Stalo sa to cez službu, keď som ešte pracoval v nemocnici na chirurgii,“ začal príhodu Vojto. „Služba mala do večera bežný priebeh… čo-to som zjedol a ochutnal pohárik domácej slivovice od vďačného pacienta.“ Samo na neho neveriaco pozrel. „Dobréé… dal [...]

Antony Blinken

Blinken: Súhlas s prímerím by pre Hamas nemal byť problém

04.05.2024 10:17

Hamas oznámil, že jeho delegácia sa vráti do Káhiry na rozhovory o dohode, ktorá by zastavila izraelskú ofenzívu v Gaze výmenou za prepustenie rukojemníkov.

Francúzsko ČSR Štefánik

Pred 105 rokmi zahynul pri leteckom nešťastí Milan Rastislav Štefánik. Jeho životný príbeh je inšpiráciou aj v súčasnosti

04.05.2024 10:04

Pred 105 rokmi zahynul pri leteckom nešťastí v Ivanke pri Dunaji diplomat, vedec, štátnik, vojak a politik Milan Rastislav Štefánik.

Zuzana Dolinková, Ide o pravdu

Dolinková v Ide o pravdu: Pri Rázsochách sa roky neurobilo nič. Kritizujú tí, ktorí to mohli pohnúť

04.05.2024 10:00

Kde bude stáť nová nemocnica v Bratislave - na Rázsochách či v Ružinove? Návrh pôjde čoskoro do vlády, uviedla ministerka zdravotníctva Zuzana Dolinková.

Ruské školstvo / vzdelávanie / Rusko /

V Novosibirsku končí škola, ktorej vedenie bolo proti vojne na Ukrajine

04.05.2024 09:32

Novokolledž bola jediná vyššia odborná škola v Rusku, ktorá fungovala podľa západného modelu.

tibi1966

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 12204x
Priemerná čítanosť článkov: 1017x

Autor blogu

Kategórie